Friday, 27 September 2013

Seronok ke Berblogging?


Bismillah.  Pagi-pagi ini sudah boleh mula berblogging sebab anak masih tidur.  Kalau tidak, lambat sedikit nak post entri.  Kena layan dia dahulu dan dia pun sama-sama sibuk berblogging dengan saya.

Saya suka baca blog orang lain dan selalu terfikir bagaimana mereka boleh buat blog yang cantik, isi kandungan blog pun seronok di baca, bercerita macam-macam dan pelbagai informasi menarik.  Hendak buat blog tidak pandai.  Buku tentang blog pun ada juga dibeli tapi masih tidak berapa faham.  Jadi Alhamdulillah, apabila diketemukan dengan kelas asas belajar blog ini, saya pun mendaftar.  Seronoknya sebab sudah pandai dan sudah boleh buat seberapa banyak blog yang saya suka.  Hendak mengajar orang pun sudah boleh.  

Setiap hari sebelum buka FB, saya mesti kemaskini blog saya dahulu.  Banyak idea yang berlegar-legar di kepala hendak tulis di blog, tetapi kadang-kadang sebab terlalu banyak tidak tahu hendak tulis apa.  Tetapi kena tulis juga sebab seronok nak berkongsi dengan pembaca blog saya.  Blog ini dah ramai pelawat.  Alhamdulillah.  Semoga saya lebih seronok menulis dan berkongsi idea dan ilmu yang saya ada.

Bercakap pasal idea ini, saya dah ada rancangan nak tambah blog lain lagi.  Pasal apa?  Kena tunggulah.  Nanti saya kongsikan di sini.  

Dengan berblogging juga boleh buat duit.  Surirumah pun boleh dapat duit dengan berblogging.  Banyak yang boleh dibuat seperti menyertai Nuffnang, dropship, affiliate, jual produk fizikal, produk informasi dan lain-lain lagi.  Hendak jual pun banyak salurannya seperti di FB, fanpage, twitter, grup dan lain-lain.  Hendak buat ini semua kena belajar.  Ilmu mesti ada kalau hendak berjaya.  Mentor mesti betul.  Jangan pakai hentam keromo sahaja.

Promosi sekejap.  Saya pun ada buat kelas asas blog dan fanpage untuk surirumah sepenuh masa dan suri yang masih mempunyai kerjaya yang minat nak tambah duit beli handbag jenama Coach atau LV, baju dan kasut berjenama dan lain-lain.  Yang penting dapat tolong tambah pendapatan keluarga.  

Kalau berminat, boleh hubungi saya di norazizahsudin@gmail.com.




No comments:

Post a Comment